Macarons

Har fullständigt snöat in på macarons.
Inte på något sätt pasta, utan små franska söckersöta läckerheter som inte är alldeles lätta att lyckas med ska sägas. Men skam den som ger sig!

Har dessutom fått en beställning av en kollega visserligen, men icke desto mindre.
Tanterna är förövrigt väldigt engagerade i mitt bakande just nu. Idag letade dom upp diverse konditoriutbildningar dom tyckte jag skulle söka. Och det hade varit fasligt roligt! Tyvärr fanns det inte en endaste här nere i Malmötrakten visade det sig. Får helt enkelt utbilda mig den hårda vägen. Dvs prova mig fram på egen hand och (förhoppningsvis) lära av misstagen...

Under tiden, lite bilder från senaste macaronbaket!  
                                                                       

                                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0