Orka orka

Har fått förfrågan om att börja på nytt jobb.
Samma arbetsgivare visserligen men andra arbetsuppgifter och på en annan arbetsplats. Hälsade på och kollade läget på det nya stället igår och det kändes rätt så bra. Tyvärr, för nu måste jag ta ställning, för/emot gammalt/nytt. Bara det är ju mer än nog för att nära på krevera i mitt nuvarande tillstånd.

När jag sedan kom hem och fann badrummet utrivet till sista kakelplatten och resten av lägenheten hermetiskt tillsluten med plast som i sin tur var täckt med mikroskopiskt byggdamm försvann den lilla ork som fanns kvar. I ett tillstånd av total apati föll jag (efter att ha forcerat plasten) handlöst ner i soffan och tröståt ett kilo godis med magknip som påföljd.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0