Flyttning

När saker och ting plötsligt händer så gäller det att vara snabb och inte tänka för mycket. 
Således har jag både fått erbjudande om, tittat på och tackat ja till en ny lägenhet. Allt inom loppet av knappt en vecka, vilket måtte vara rekord för min del då jag annars har för (o)vana att analysera sönder och samman innan jag kan förmå mig att fatta ett beslut. Jag skall alltså flytta inom en snar framtid, av helt andra orsaker än att jag vill egentligen. Enda anledningen till flytteriet är att jag vill komma närmare Alvin, och eftersom varken han eller hans mamma kommer flytta närmare mig så får jag flytta närmare dem istället. 
Jag hoppas verkligen att det blir bra tillslut trots allt.
Nåt jag oroar mig lika mycket för är själva flytten. 
Den nya lägenheten är i rätt eländigt skick och ska genomgå en smärre makeover under sommaren, eftersom jag ändå befinner mig hemma på Gotland då. Men, det medför att jag inte kan flytta in några grejer förrän till hösten när jag kommer tillbaks och lägenheten är fix & färdig. Och det i sin tur innebär rent praktiskt att jag måste hitta ett ställe att förvara mitt bohag under tiden, eftersom min gamla lägenhet måste tömmas innan jag åker iväg på semester. En knepig nöt att knäcka onekligen!
Tips på lagerlokal (helst gratis) någon?






Kommentarer
Postat av: Johanna

Shurgard brukar ha första månaden för en krona, så behöver du inte allt för lång tid så kan det ju vara ett bra alternativ!

2011-04-19 @ 22:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0