Baksjuka

Jo, det blev ju som man anade. Lilla Anna tog hem schlagern med sin fasansfulla stämma. Knappt spännande alls. Nog om det.

Hela helgen spenderades annars inomhus tillsammans med min ständigt sjuke son. Han verkar ha fötts helt och komplett utan immunförsvar den gossen. Alltid är det nåt. Just nu hade han feber och slemhosta och var såklart allmänt gnällig på grund av detta, vilket man givetvis kan förstå. Det enda han sa var NEEEJ och AAAJ. Ingenting var bra. Tacka Gud för Pingu och barnkanalen!!
Vad gjorde jag medan han glodde på tv då?
Jo, bakade förstås, vad annars? Eftersom frysen som bekant är full så fick jag således hitta recept på sådabt som kan förvara på annat sätt. Alltså blevo det skorpbak för hela slanten. Oerhört nyttiga grahamsskorpor och därefter inte fullt så oerhört nyttiga, men rasande goda små kardemummaskorpor. När jag ändå var i gasen så svänge jag dessutom ihop en sats knäckebröd. Inget köpebröd i mitt hushåll inte!!
Tyvärr orkade jag inte städa upp efter mig så det ser fortfarande ut som kriget, men skit samma. Städa kan man ägna sin tid åt när man blir pensionär!













  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0