Schlager

Nu var det dags igen; Il Grande Finale del Schlagerspectacolo.

Jag brukar alltid ha fel vad gäller vinnare, så jag vågar inte tippa nån sån så här offentligt.

Darins låt är bra, men låter mycket bättre i radio än på scen, vilket kan straffa sig när det väl gäller.
Och Anna Bergendahl, detta fenomen. Jag får rysningar varje gång jag lyssnar. Tyvärr, för henne, är det rysningar av obehag. Låten är helt ok, det är hon som är fel. Det är nåt med hennes vibrato och hennes sätt att sjunga långt ner i halsen, jag klarar det bara inte!!! Ändå finns det stor risk att hon tar hem hela klabbet. Gud bevare oss.

Min favorit är ändå Salem al Fakir. Bra artist med en bra låt. (Hoppas hoppas hoppas!!)

De övriga bidragen ger jag inte mycket för. Att Ola ens kom till final är för mig en gåta...


 








 

 
 


Kommentarer
Postat av: lovisa

aldrig mer melodifestivalen!!!!! blää

2010-03-16 @ 21:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0