Mysko

Sprang på ett mycket besynnerligt kakrecept, i helgens bakspykos.

Detta recept skulle bli 20 st små kakor och i beskrivningen stod följande att läsa:

"Blanda samman degen och forma till en 20 cm lång rulle. Dela i ca 4 cm stora bitar och lägg i formar." osv...

Hmm, nog för att jag aldrig någonsin varit vidare bra på siffror, men det här fick jag bara inte ihop.
Om man gör en rulle på 20 cm och sedan delar den i 4 cm stora bitar så får jag, hur jag än räknar, bara 5 st kakor av det. 4 x 5 är väl ändå 20!? Gäller det för allt utom kakdeg, eller missade jag något mycket väsentligt på hemkunskapslektionerna?????

Sånt kan göra mig alldeles nipprig!!! 








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0