Veckans bakverk

Sen en tid tillbaka har vi en deal på jobbet.
Tanterna skramlar ihop pengar i en hatt som jag sedan med hjälp av smör, mjöl, socker och lite annat omvandlar till nåt gott att förtära till eftermiddagsfikat.
Hitills har jag kört med relativt säkra kort, typ muffins och tigerkaka, gott visserligen men nu har jag höjd ribban lite. Mest för egen utmanings skull, och bestämt mig för att prova nåt helt nytt varje gång det blir dags. Den här veckan gav jag mig därför på att baka Pariservåfflor. Eftersom jag uppenbarligen inte kan följa ett recept från början till slut så passade jag även på att använda min fantasi en smula. Resultatet blev Pariservåfflor á la Razz, små spröda saker med citronsmörkräm och mandelfyllning. Rätt så lyckat. 





    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0