Smuts

Igår hämtade jag Alvin på dagis för första gången på länge. Det slår mig alltid hur skitig han är när han kommer därifrån. 
Just igår hade han fullt av sand i hela nyllet och runt munnen och man kände på lång väg att ett blöjbyta vore på sin plats. Visst jag fattar att personalen inte hinner tvätta ungarna bländande rena stup i kvarten, men ett snyt och tork då och då hade faktiskt inte skadat!! Å andra sidan, och om man tänker efter, så är han alltid lika smutsig när han kommer från sin mamma. Man undrar ju om det är dom som inte bryr sig hur han ser ut, eller jag som nojjar?  

Måste onekligen vara lite knepigt att ha två föräldrar som bor på olika håll, och har helt olika syn på uppfostran. Vilket uppenbarligen vi har om det mesta. Går jag in närmare på det så blir det flera spaltkilometer text som kanske inte är så roligt för utomstående att läsa så jag nöjer mig med att konstatera faktum.
Har vi tur påverkar det inte Alvin negativt, men det återstår ju att se lite längre fram.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0