Spirar och gror

Eftersom jag hade bil på vägen hem från ön så passade jag på att införskaffa 200 liter planteringsjord inför odlingssäsongen. Galet kan tyckas, men åtminstone hälften har gått åt och är istoppad i krukor, kärl och lite varstans på balkong och fönsterbläck.
Fick med mig lite plantor hemmifrån, björnbär, jordgubbar, murgröna och en rabarberplanta.
Våga inte tala om för mig att det inte funkar att odla rabarber på balkong!!
Har dessutom sått en helvetes massa frön av alla möjliga slag, fint ska det bli. Om det blir nåt. Det känns faktiskt himla tillfredställande att stoppa ner frön lite här och var och se dem gro sig gröna och vackra. Lite som terapi, och det kan jag sannerligen behöva nu!






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0