Höstmys

Hösten är här. Jo det är den faktiskt!!
Löven börjar lägga sig på marken, nattkylan mördar basilikan på balkongen och fåglarna drar på gruppresa till värmen. Den som ändå kunde göra det... 
Nåväl, jag tycker ändå om hösten. Den har trots sitt smygande mörker och kyla något mysigt och nästan lite romanstiskt över sig. Man får ta på sig tjocka härliga yllekoftor, halsdukar och gå långa mysiga promenader i frisk klar höstluft. Givetvis hade det varit ändå desto mysigare om man hade haft någon att göra detta tillsammans med, men nu är ju inte fallet sådant i mitt fall. Jag är så singel man kan vara. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag trivs med det eller inte. Visst det är himla skönt att bara ha sig själv att råda över, slippa kompromissa, eller ha dåligt samvete för att man inte jobbar tillräckligt på förhållandet. Å andra sidan är det trist att vara ensam och inte ha en famn att gosa in sig i.
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Fru nygift

Åh, jag kan komma ned och gå på promenader med dig om du vill! För övrigt tycker jag att du skall skaffa en hund, eller en katt, men helst en hund. Förresten så skall det nog inte kännas överhuvudaget som att man behöver jobba på förhållandet om man har hittat rätt. Puss!

2009-09-16 @ 09:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0