kalas kalas kalas

Balonger, serpentiner & tårtljus är införskaffade. Mördegen till syltkakorna är lagd på kylning och utformningen på födelsedagstårtan börjar ta form i huvet.

Som ni märker är det kalas på gång!
Alvin firar 2-årsjubileum på lördag. Kan knappt fatta det, men så ligger det minsann till.
Halva släkten kommer på besök enkom för detta tillfälle, så det ska bli roligt. Mamma och pappa med varsin respektive kommer, mormor, morbor och hans fru likaså. Tyvärr blir det inga andra barn närvarande, eftersom jag helt enkelt inte känner några såna. Lite synd.

Nåväl, har mycket som måste fixas innan lördag, och jag arbetar just nu efter ett mycket strikt schema.
Helt olikt mig, men i detta fallet nödvändigt.
Igår handlade jag presenter, diverse födelsedagsatiraljer och en massa bakverksingredienser. Ska det va så ska det va! Och allt betalt med Mastercard kredit!
När jag väl kom hem svängde jag ihop en dubbelsats mördeg och fick glädjande nog äntligen användning för min ärvda mandelkvarn. Plötsligt händer det lixom. Av degen har jag tänk mig baka små söta syltkakor med plommonsylt. Ambitionerna finns, sen om det blir mer än ambitioner återstår ju att se. I kväll och i morgon har jag Alvin så blir inte så mycket fixande av då. Mer lekande i sandlådan och sånt, men det har sin charm det med. 
På torsdag blir det desto stressigare...





 






Kommentarer
Postat av: Eva D

Krama Alvin från mig på hans två-årsdag. det är inte sant vad tiden går fort. Jag hoppas allt är bra trots allt som hänt.....

Kram syssling/pyssling Eva

2009-09-22 @ 23:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0