Kris kris influensagris

Är det nåt jag blir irriterad av just nu så är det snacket, eller snarare hysterin kring svininfluensan. Man formligen översköljs av uppmningar i stil med "Vaccinera dig för samhällets bästa" "Visa solidaritet mot dina medmänniskor och ta din spruta" etc. etc. 
Jag kan inte hjälpa att få lite kommunistvibbar, en obehaglig allt-för-staten-känsla i magen.    
Allra helst som det samtidigt kommer rapporter om att vaccinet inte är ordentligt testat, kan medföra biverkningar och i vissa fall rent av kan vara farligt. Dessutom har vad jag förstår tillverkaren sökt och fått ansvarsfrihet för eventuella följder. Hur läbbigt känns inte det???

Vad kommer hända i de länder som inte väljer att massvaccinera undrar jag. Kommer samhället stanna och BNP:n sjunka som en sten??

Eller är det så att det inte är nån fara egentligen utan bara vi Sverige som är så förbannat jävla hysteriska så fort ordet influensa kommer på tal?
 





Kommentarer
Postat av: Eva D

Håller fullständigt med dig. Men det är nog snarare massmedia som förstorar upp allting. Det retar mig hur dom skrämmer upp folk. Influensan börjar komma nu och vaccinationen kanske vi inte får förrän om tre veckor.

Alla dessa handspritflaskor och anslag om hur man ska tvätta händerna. - Glöm inte tummarna...... Åhhh, jag blir tokig.

2009-10-13 @ 22:43:00
URL: http://www.fridhemsparlor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0