Bland sprutor och ansiktshårigheter

Jaha, så var det gjort.
Igår begav jag mig långt om länge ut i blåsigaste och regnigaste stormen med mål vaccinationscentralen i Malmö för att få min spruta. Föll till föga tillslut iallafall och tiden får väl utvisa om det var klokt eller dumt. Och för alla som undrar så gjorde det skit-jävla ont att bli sprutad, den som säger nåt annat ljuger som vore en gris prima ballerina. Så det så!! Idag har jag dessutom sjukt ont i armen, men det ska visst vara fullt normalt.

En annan sak man kan fundera på är att rätt många på jobbet kommenterat mitt skägg den senaste tiden. Kommit med utrop som "har du skägg!?" och "vilket fint skägg du skaffat dig" etc etc. Och visst, det är väl trevligt att få uppskattning för hur man ser ut, men det märkliga är att jag inte ser ett dugg annorlunda ut mot hur jag brukar. Har haft skägg sedan jag började jobba här för snart 4 år sen. Det hela är mycket märkligt. En teori är att det hela beror på mina nya glasögon. Antingen framhäver de mina ansiktshår på ett ytterst påtagligt sätt, eller så tycker folk att jag ser annorlunda ut, men kan inte sätta fingret exakt på vilket sätt. För att det inte ska bli pinsamt drar de till med nåt det skulle kunna vara. Nåja, så länge jag slipper höra kommentarer i stil med
"Rasmus, vilket tjusigt öronhår du har" så får man väl helt enkelt bara vara glad och tacksam.

Hej för idag!!  


Kommentarer
Postat av: Eva D

Men söte Rasmus, inte har du haft skägg i fyra år, det hade du inte senast jag såg dig, även om det var ett tag sen. men det var INTE fyra år sen.



Syssling/pyssling

2009-11-19 @ 23:08:26
URL: http://www.fridhemsparlor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0