Grissjukan igen

Förut har jag varit absolut emot att vaccinera mig mot svininfluensan, men nu är jag inte alls lika säker. 
Det kommer ju rapporter om att folk dör och hamnar i respirator och annat eländes elände samtidigt som man läser att historierna om biverkningar är påhitt och myt.
Dessutom har jag börjat tänka lite längre än bara till mig själv. Inte på att "göra min plikt mot samhället" som det så vackert heter, inte helar att vaccinera mig för att hjälpa till att hålla ner smittan. Däremot tänker jag på min son. På att det faktiskt kan drabba honom om jag inte vaccinerar mig. Dels kan jag ju smitta honom så han själv blir sjuk och om då både jag och hans mamma insjuknar såpass att vi blir sängliggande, vem tar hand om honom då?? Det här sätter griller i huvet på mig!!!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0