Förälder

Jag vet inte om jag skrivit om detta fenomen förrut, men isåfall gör jag det igen.

Vad jag syftar på är det faktum att när man har barn så blir man själv helt ointressant för andra människor. Ingen frågan längre hur man mår, vad man gjort i helgen, vad man vill ha i födelsesdagspresent etc.
Nuförtiden möts man istället av artighetsfraser som: Hur mår lille gossen? Har du haft Alvin i helgen? Ska du träffa honom idag? Hur gammal är han nu...?

Sen är det väl så att man som småbarnsförälder får skylla sig lite själv, då man ofta allt för gärna berättar för alla som vill höra på om minsta lilla framsteg ens barn har gjort. Må vara att det är hur ointressant som helst i andras ögon. En ny tand, ett nytt ord (som ingen annan än föräldern kan uttyda) en ny rörelse eller bara att han åt en heeeel portion kalopps helt själv häromdan.
Men visst är det intressant!!
Fokus byts totalt. Man själv är inte lika viktig längre, i någons ögon.
Allra minst ens egna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0