Pengar

En fundering har jag iallafall.

Jag är så vansinnigt trött på att hela tiden behöva oroa mig för pengar. Hela tiden tänka "det här jag har inte råd med", eller "det skulle vara jätteroligt, MEN..."

På onsdag åker vi tex till Paris för en långweekend, och det borde man ju se fram emot. Men jag känner bara en klump i magen och ser bara alla tusenlappar som flyger iväg och det känns inte särskilt upplyftande.
Jävla skit. 

Folk som säger att pengar inte spelar någon roll eller att man inte blir lycklig av pengar, vill jag bara slå ner på fläcken.
De har förmodligen aldrig behövt fundera över sin ekonomi eller behövt oroa sig för att pengarna ska ta slut. 
Pengar spelar visst roll.
Den som säger nåt annat ljuger.






 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0