Frön, bladlöss och kanske lite inbillning

Jag har kommit in i en frösättarpsykos.

Har pillat ner alla möjliga och förmodligen omöjliga frön i krukor, stora som små,  och väntar med spänning på resultat. Apelsinkärnor, vitlöksklyftor, 10 år gamla chilifrön som faktiskt grodde på ett kick, vanliga kardemummakärnor, torkade nyponfrön, en nektarinkärna, anisfrön och sesamfrön. Antagligen blir det inget alls av dem, men försöka kan man ju alltid. Det börjar allt bli lite trångt på min lilla balkong. Helst vill man ju få plats att sitta där själv oxå så man kan njuta lite av grönskan.
Häromdan upptäckte jag förresten till min fasa att mina blomsterkrassor invaderas av bladlöss. Pest och pina. Tog till den gamla husmorskuren såpa och gick till bryskt angrepp mot de små satygen. Är det verkligen riktigt säkert att bladlöss inte sätter sig på människor? Jag tyckte minsann det kröp på mig hela kvällen efteråt. 
Usch!!









 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0