Föräldrasanning

Man har alltid hört småbarnsföräldrar säga att dom inte känner sig särskillt attraktiva, och trott att, jaja så måste man väl säga... 
Visserligen är jag bara aktiv förälder ett par dagar i veckan, men tycker ändå att jag nu så smått börjar förstå varför de säger så.

Man är ständigt trött, ständigt förkyld och känner sig ständigt otillräcklig. Inte heller hinner man lägga ner så mycket tid på att göra sig vacker som när man bara hade sig själv att ta hand om. Ovanpå detta känner man sig dessutom ständigt nerkladdad med diverse vätskor och substanser. Åtminstone gör jag det. Häromdan upptäckte jag tex en massa konstiga fläckar på tröjan och kom underfund med att det nog med största sannolikhet var barnasnor. En annan gång hittar man en fläck som doftar misstänkt likt äppelpuré eller varför inte nåt kladdigt på byxan som på alla sätt påminner om hostmedicin.

En annan sak som oxå gör sitt till är att man plötsligt börjar hitta saker i jackfickorna som man aldrig trodde man skulle gå omkring med, tex. extranappar, våtservetter, små vantar och naturligtvis gammalt snorpapper. 

Häpp!!



 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0