Förkyld igen

Jag har sagt det förrut, och jag säger det igen, känns som jag varit konstant sjuk sen jag började umgås med Avve Lavve. Tycker att jag borde bli immun nån jävla gång!!
Det följer hur som helst alltid samma mönster varje gång jag blir förkyld. Det börjar som en liten rivning i halsen som snabbt blir värre, sen svullnar den upp så den knappt går att använda. Efter ett par dagar förflyttar sig det onda från halsen uppåt och gör stopp i näsan, bokstavligt talat. Snoret börjar flöda och man både låter och känner sig apförkyld.
I det stadiet befinner jag mig nu. Om ett par dagar kommer jag, lika säkert som ärtsöppa på en torsdag, få vansinnigt ont i skallen och sen kommer jag förhoppnongsvis bli nästan frisk.
Åtminstone tills Alvin kommer hemsläpandes på nån ny hiskeligt elak dagisbacill.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0