Bestyr

Helgen, med far och sontema, spenderades med att bla. mata ankor, baka pepparkakor och julshoppa på stan. Det senare var helt hysteriskt. Stack in näsan på Åhlens och fick stå en halvtimme i kö, JISSUS ÄNDÅ.
Ankorna blev mätta och kakorna blev goda dock. Alltid nåt. 
Alvin är så fin så fin i sina nya röda vinterkläder, även om täckbyxorna kanske är lite i kortaste laget. 
Svårt det där med storlekar. Hans mamma har en benägenhet att köpa alldeles för stora kläder som han formligen drunknar i, medan jag tror han fortfarande är bäbis och gärna köper snäppet för smått. 

Ombyggnaden av Malmö Central går in i en ny fas. (igen).
Det märkte vi oxå i helgen. Tåg var inställda, försenade och Gud vet vad. Resan till Kävlinge, som om man har flyt, tar 2 timmar hemifrån och tillbaks tog denna gång dubbelt så lång tid. Jag tror jag förgååås.  
Som om jag inte hade nåt bättre för mig än att vänta på tåg lixom!? 
Julstäda med min nyinhandlade mirakelmopp tex. Inte för att det är så vansinnigt jätteupphetsande heller, men det behövs åtminstone...

  


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0