På resande fossingar.

Just i detta nu sitter jag i metropolen Alvesta framför mormors dator, som för övrigt har den i särklass slöaste internetuppkopplingen i nutidshistorien, och är kräkfärdig. Inte pågrund av datorn i sig, utan av rabarberpajen med glass och grädde vi just åt till kvällsmat.  Vad skulle inte Anna Skipper ha att säga om det?? 
I morgon så här dags och om inget går alldeles fel så befinner jag mig återigen på Gotland. Känns jobbigt att vara ifrån Alvin i två veckor, men annars ska det mest bara bli skönt att komma iväg från södern och allt skit som finns där nere. Ack om det ändå vore för evigt...

Har iallafall tagit första steget till flytt och anmält mig som sökande till Kävlinge Kommunala Bostäder.  Vetefan om jag vill bo där egentligen, men det skulle åtminstone ta mig närmare Alvin och göra hämtning och lämning lättare.
Annars är ju Lund ett alternativ, men det känns betydligt svårare att hitta bostad där. Vi får se, alltid hamnar jag väl nånstans kan man hoppas.


Dagens funderingar:

1. Hur är det möjligt att det tar längre tid och är besvärligare att resa till en ö inom Sveriges gränser än att flyga till en annan kontinent? Jag begriper verkligen icke detta.

2. Är rabarber en grönsak?



   


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0