Barnvagnar och gubbajävlar

Att man ska visa respekt för gamla människor hör man för jämnan, och visst jag kan hålla med till viss del. Men di gamle, ska inte dom även ha respekt för oss som är yngre? Jag tycker rätt ofta man stöter på pensionärer som är så sura, otrevliga och allmänt griniga så man blir helt matt. Hur orkar dom kan man undra?
Idag på bussen utspelades följa scenario. 
Vid hållplatsen efter att jag klivit på med Alvin i vagnen står en pappa med dubbelvagn och vill på bussen. Eftersom det redan var två barnvagnar ombord så frågade pappan försynt om inte en av gubbarna som satt på barnvagnsplatsen inte skulle kunna sätta sig på en ledig plats bredvid. Jävlar i helvete vilket liv det blev! 
Gubben i fråga började gapa och gorma om att han minsann inte tänkte stå och att pappan kunde ta nästa buss. Att denne tålmodigt försökte förklara att han hade bråttom och att det ju faktiskt fanns lediga platser på andra ställen i bussen bet inte alls, utan det slutade med att busschauffören bad pappan lämna bussen omedelbart och gubben skrek åt honom att dra åt helvete!! Jag trodde inte mina ögon!
När bussen, utan pappan och hans vagn, väl körde vidare beklagade sig gubben i högan sky om hur otrevliga ungdomarna var nuför tiden. Nu trodde jag inte mina öron och var på god väg att högaktningsfullt tillönska honom en kraftig stroke. Såhär i efterhand ångrar jag verkligen att jag inte gjorde det.  
Gubbajävlar som den där är inget att spara på. 














 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0