Sockerfritt!?

Eftersom jag för tillfället  är apförkyld och ändå skulle bege mig till affären så tänkte jag passa på att införskaffa lite halstabletter och C-vitaminbrus för att påskynda tillfriskningprocessen en aning.
Bra tanke kan man tycka, om det nu inte hade varit så att jag är militant motståndare till "sockerfritt", "osockrat", "utan tillsatt socker" etc. etc. Inte för att jag tycker att det är en dålig idé att skippa sockret i allehanda ätbara varor, utan för att de sällan är så osötade som föreskrivs. Läser man noga på etiketterna så upptäcker man att det  ALLTID  är ett sockersubstitut tillsatt. Xylitol, aspartam, sorbiltol, acelufam, Fan och hans elaka styvmor.
Varför? Varför?? Varför???   
Jag stoppar ju hellre i mig en god tablett, som förvisso, innehåller socker än en som innehåller nån konstig, kemiskt tillverkad tillsats som kroppen har svårt att bryta ner och i vissa fall, om man ska tro på tidningsrubriker, tillochmed kan vara skadlig.   
Skulle mycket väl kunna gå med på att det fanns olika sorter att välja mellan, några med socker och några med sötningsmedel, men så ligger det inte till, nu är allt  "sockerfritt"...

Jag säger som min käre far, 'Visst blir man förbannad!!!!!'  



Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag håller fullkomligt med!!! Förbannad var rätt ord!

2008-09-25 @ 08:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0