Host och snor

Nu är jag inne på 4:e förkylningsveckan i rad. När ska detta sluta?? JAG  TYAR I CKE  MER!!!

I går var jag och Alvin i Bjärred och hälsade på hemma hos Gammelmorbror med familj. Ledsen Hans Möller, men det är faktiskt din titel från och med nu, just face it!! Gammelmormor var oxå där (hon klagar för övrigt inte över sitt nya epitet). Alvin var bara lite gnällig mot slutet, annars var han lättroad och glad, trots att även han är förkyld.

I bilen på väg hem började han hosta, så pass att han inte fick luft. Det går ju lixom inte lättare när man sitter ihoptryckt i en bilbarnstol. Jag blev iallafall tvungen att tvärstanna vid vägkanten och slita upp honom ur stolen för att få honom att andas ordentligt igen. Kristi Kors, mitt arma hjärta.
Det var säkert inte alls så farligt som jag upplevde det, men under dom kanske 20 sekunderna dramat  pågick hann jag tänka både 112 och nu dör han!!
Får ju åtminstone vara tacksam för att jag inte blir paniskt handlingsförlamad när sådana saker händer...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0