Tillbaks i verkligheten

Nu är jag tillbaks i vardagslunket igen efter ett par dagars sjukdomstillstånd, eller vad man nu ska kalla det. 
Är fortfarande lite snorig, men inte lika mycket som för en vecka sen. Och detta trots att jag träffat min förkylde, bacillspridande son ett par gånger de senaste dagarna. Börjar nästan tro att jag har blitt immun mot Alvinbacillerna äntligen. Just den här sorten alltså. 
Eftersom han just nu håller på att inskolas på dagis så kommer han väl snart hem därifrån bärande på nya bacillusker för kräksjuka, kikhosta, vattkoppor, röda hund, gröna hund, påssjuka, influensa, pest och kolera. 
För att inte tala när hårlössen gör entré, vilket dom garanterat gör någon gång. Det är ju i och för sig ingen risk att han drabbas av sådana ännu på ett tag, eftersom han inte har nåt hår det lilla livet. Och skulle dom rackarns små krypen trots allt bita sig fast så kan man ju hoppas att dom åtminstone inser att det inte är nån idé att försöka bygga bo i det lilla som är kvar av min frisyr. 
Den på huvet alltså...






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0