Ingen Alvin idag

Idag skulle vi varit på vårt andra sammarbetssamtal på familjerätten, men det bidde inget. Alvin är sjuk och måste vara hemma från dagis och nån barnvakt kunde inte skaffas. Jag förslog att i värsta falla så fick han väl följa med till mötet, men det tyckte inte hans mamma var nån bra idé.
Jag vet att han varit sjuk ett tag nu och att jag kan verka smått paranoid, men kan ändå inte låta bli att tänka att hans mamma utnyttjar hela situationen för att slippa gå på samtalet.  Allra helst som hon efter förra mötet på familjerätten klart och tydligt sa att hon inte ville gå dit igen. Vilket kanske inte är så konstigt egentligen.
För ett tag sedan var ju hennes ord lag, hon kunde göra lite vad som passade henne bäst, men nu får ju även jag komma med åsikter  och förslag vilka hon sedan är tvungen att ta hänsyn till.

Det tråkigaste med att han är sjuk är ju ändå att jag inte kan träffa honom som vi hade bestämt... 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0