Valdags

Nu är det full valvaka i United States of Amörrrrka. 
Jag undrar jag hur det kommer sluta. Läste senast i morse en artikel där väljare tillfrågades varför de röstar på den de röstar på. De allra flesta av de tillfrågade visste egentligen inte så noga vad deras kandidat stod för utan såg mer till personligheten hos denne. Nu ska jag inte sitta här och raljera över det då jag hjärtinnerligt hoppas på att Obama vinner utan att ha en aning om vad han har för planer för framtiden, men visst är det lite intressant. Särskillt som det talas om rekordval och valrysare och andra superlativ.
För min del tycker jag som sagt det vore roligt om Obama gick och vann och USA fick sin förste färgade president, men tyvärr tror jag att den andre gubben vinner, vad än alla opinionsmätningar säger.
Är det inte så det brukar bli?
Den äldste, vitaste, och mest konservative kandidaten brukar ju ta hem det tillslut och bli världens mäktigaste man.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0