Lösa hönor

Alltså jag måste bara skriva av mig lite.

Jag jobbar ju som bekant med mestadels tanter omkring mig och har i stort sett vant mig vid det. Förlikat mig med att alltid vara yngst, odrägligast och få veta att jag minsann ska visa respekt för deras ålder och visdom och för det faktum att måla naglarna på arbetstid är viktigare än något annat.
Fine för helvete.
Något jag däremot får utslag av är tanternas förmåga att göra broilerhöns av små kycklingdun. 
Helt ovidkommande företeelser ältas i all evinnerlighet, fram och tillbaka, kors och tvärs, på längden och bredden, uppifrån och ner och härsan och tvärsan. Man riktigt ser hur fjäderfät växer under tiden. Ingen av tanterna ger sig heller utan alla är ute efter att få sista ordet, varför ärendet aaaaldrig får en ände.

Gode Gud, Käre Mohammed, Nådige Oden,  Mobiliseren Eder och  G Ö R   N Å G O N T I N G ! ! ! ! ! !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0