Jag kommer hem igen till jul

Nu är båtresan bokad och betald.
Ska bli så skönt att komma till Gotland igen, längtar redan jättemycket.
Trots att jag bott i Sverige snart 4 år så är det fortfarande ön som är hemma och till jul känns det ju alltid extra mycket så. 
Sen är det ju så att saker och ting förändras lite när man själv blir förälder. Då vill man ju så klart fira jul med sitt barn samtidigt som man vill hålla fast vid gamla traditioner. I bästa fall kan man baka i hop det gamla och nya och skapa en helt ny tradition till allas belåtenhet, och det kanske även jag kan göra så småning om men i år måste jag välja mellan dem.  
Jul per tradition och nyår med sonen får det därför bli den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0