Födelsedag och sömnlöshet

Halva helgen redan slut, det är helt vanvettigt så fort en dag går. Allra helst om man sover lite för länge.
Idag har det firats födelsedag. Ja inte min alltså, utan Mikael Anderssons. Spektaklet gick av stapeln vid sommarstugan i skogen i Hemmestorps Fure utanför Veberöd i Skåneland. Så nu vet ni det!
Kakor, tårtor och tävlingar. Det mest spännande tävlingsmomentet var helt klart golf runt huset. Jag kom sist... 
En annan spännande sak var regnet som kom över oss med full kraft lite då och då. Himla mysigt att sitta på verandan och höra smattret på taket dock. Jag vill oxå ha en veranda!! Helst med tillhörande sommarstuga förstås. Kan man önska sig en sån i julklapp? Eller vore det bara bortkastade önskningar till tomten? 
Förutom födelsedagsgrisen så stod lilla Elin, 2, i centrum för allas uppmärksamhet och njöt av det i fulla drag. Spänna musklerna kunde hon oxå.
Att hon sen osökt förde tankarna till ett annat litet barn som oxå kunde ha varit med på kalaset kan ju inte hjälpas...

Nu är det läggdags minsann. Få se om jag kan sova ordentligt i natt, brukar va lite si och så med det. Drömmer väldigt konstigt, ofta om min son, vaknar och har svårt att somna om. Tanterna på jobbet säger sig ha samma problem. Att de ligger vakna om nätterna alltså. OBS! TANTERNA sover inte heller, vad ska man tro om det?? Är jag i klimakteriet???






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0