Snabb summering av dag 2-4

Here we go...

I söndags företogs som sagt resan mot ön kl 09.00. Typ exakt 9 timmar senare var vi framme och i hamn. Det går alltså snabbare att åka tur och retur till Gran Canaria...
I vilket fall, så blev första aktiviteten efter ankomst grillning i mammas trädgård med hela familjen. Jag, Daniel, Mamma, mammas man, pappa, mina tre inte så värst jättesocialt begåvade syskon, brors desto trevligare flickvän och mammas mans son. Alla med?? Smärre missöden med gasoltillförseln till grillen, allmänt gnäll från syster Lovisa, hon hade en dålig dag, och pappas byfånefasoner är sånt som hör till.
Välkommen hem Rasmus!!
I säng kom vi vid 23-tiden. Trötta trötta trötta...

1a veckan ska vi bo hos far på landet. 
Ett av projekten där har under våren varit att bygga ett nytt hönshus. Med tillhörande hönsgård.
Knut i knut med bostadshuset. Och som inte det vore nog innehåller den en hel massa äckliga höns. Och lika många joddlande tuppar. Ja, ni förstår själva. Knappt hade månen gått ner i går morse förrns vi väcktes av Tuppen från helvetet. 
Välkommen hem Rasmus!! Tack!!
När vi trots fjäderfäna ändå kände oss utvilade tog vi pappas "det är inget fel på den-bil" som bara startar ibland, knappt går att bromsa och inte går att låsa, till Blåhäll. En liten bit stenstrand vid ett ännu mindre fiskeläge och knappt en människa så långt ögat ser. Paradiset på jorden!! Solade en stund och tog årets första dopp. Det var kallt...
Hittade även en stor fin sten som jag vill ha med mig till Malmö.
På kvällen tog vi samma helvetesbil och åkte iväg till en av mina bästa vänner, Emma i Roma och bjöds där på en fulländad grillkväll. Emma och jag har en stående träta om vem av oss som har flest vuxenpoäng. Jag hävdar att hon leder eftersom hon har både hus,som hon renoverar själv, banklån och ICA-kort. Hon å sin sida menar att jag måste ligga före henne eftersom jag har fast jobb, betald semester och inte minst barn. 
Jo just det ja, köpte öronproppar på apoteket.

Idag sov vi länge, steg upp vid 11 nåt sånt. Slafsade i oss lite frulle och tog bilen, deb startade, till stranden för den dagliga stunden i solen. Blåste lite mer idag, så man behövde inte bada för att svalka sig. Najs!!
Hittade massa fina stenar.

Har varit på stan, i Visby alltså. Inte så mycket folk som jag trodde det skulle va, men ändå tillräckligt för att bli rent matt. Bratsen dräller runt i öfverflöd. Köpte goda chokladpraliner ocg 2 nya t-shirts, Emilio naturligtvis. Jag borde verkligen få sponsorpengar, är en levande reklampelare för MQ.

Ikväll ska vi gå på bio, senaste Batman ska beskådas. 

Hej så länge, och Anna: jag har semester, köp en Bamsetidning ;-) 
  


Kommentarer
Postat av: anna

Ha! Semester schmemester, det är väl ingen ursäkt, desto mer tid att skriva!

2008-07-29 @ 22:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0