Brysk start

Måndag morgon.
Jag hatar måndagar något så kooopiiiöööst. Piii, för att tala bäbiska.

Så här började min vecka:
kl. 05.46 Vaknar för femtielftonde gången, denna gång med bultande huvudvärk.
     06.20 Väckarklockan ringer 1a gången.
     06.29 Väckarklockan ringen 2a gången.
     06.38 Väckarklockan ringer för 3e gången, stänger av den och somnar om.
     06.45 vaknar med ett ryck, kastar mig upp ur sängen och rusar in i badrummet. Drar några snabba tag med. rakapparaten över skägget, men inser att det krävs mer noggranhet. har man en gång börjat så måste man löpa linan ut. Ser lätt fånigt ut om skägget är hälften så långt på ena sidan ansiktet lixom. 
     06.52 Hoppar in i duschen.
     07.02 Kommer ut där ifrån, får en smärre chock när jag tittar på klockan. Tycker ändå jag tvagade mig ovanligt snabbt. Drar på mig kläderna i all hast, packar ner alla stylingartiklar i väskan, får fixa till mig när jag kommer till jobbet.
     07.14 Svänger med andan i halsen runt hörnet och ser stadsbussen försvinna i fjärran. SKIT. Har en snabb överläggning med mig själv; antingen väntar jag på nästa stadsbuss och riskerar att missa pendeln eller så får jag helt enkelt börja springa till stationen, NU. Bara att bita i det sura äpplet och sätta fart. Har 13 minuter på mig. 
     07.20 Har kommit halvvägs till pendelstationen, öka öka öka!!
     07.27 Framme vid stationen, svårt flåsande, med ömmande ben och håret på ända, säkert ingen vacker syn
     07.32 Bussen kommer, får sittplats för en gång skull. Eftersvettas som en gris
     07.55 Framme på jobbet.
Även om det bär mig emot att erkänna så känner jag mig rätt så välmående efter joggingturen.
Kanske skulle göra det till en tradition, motion lär ju vara till förmån för hälsan.
Har jag hört...









    




Kommentarer
Postat av: Ruthan

Jaaa, visst e motion till förmån för hälsan!!! Jag vet det.....och det vet du att jag vet.....så fortsätt springa till bussen....eller en kanske mer nyttig planerad motion 2-3 ggr i veckan!

2008-07-28 @ 10:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0