Sista rycket

Just nu är det 2 timmar och 25 minuter kvar tills jag går ut genom kontorsdörren och slinker in under rubriken SEMESTER. 24 minuter...

Jag har sagt till alla och en var att i sommar skall jag minsann inte göra nåt alls, bara vara ledig. Ligga i hängmattan, läsa en massa böcker och bara vara lat.  Frågan är om jag kommer kunna hålla det löftet!? Jag har redan börjat lägga in en del bokningar i kalendern; en fika med gammal bekant här, en fika med gammal klasskompis där, ett teaterbesök då, en familjemiddag här och så kanske ett och annat jobbinhopp. Se där, nu kom der fram iallafall. Betänk att jag aldrig varit ledig i 4 långa veckor i sträck förut. Jag vet inte hur man gör!!
Daniel, som jag ska semestra  tillsammans med, bara suckar, himlar med ögonen och frågar om det är nån idé att han följer med över huvudtaget. Så upptagen som jag tydligen ska va?? Klart det är, säger jag ömsint. Du kan säkert få hjälpa till när jag ska jobba. Uhumm... 

En annan sak som lixom kommer på köpet när man är tillsammans är att han inte bara måste följa med mig till Gotland titt som tätt, utan oxå visas upp för släkt o vänner. Ingen vidare hitt tycker han. Hitt tycker jag. Nyligen var han med mig och min familj på Morbror Hans 50-årsbaluns och klarade sig alldeles förträffligt.
Sommarens alla kräftskivor, surströmmingfester som min farbror ställer till med från år till år, födelsedagskalas och grillkvällar borde ju gå som en dans!! Ja, alltså inte som en elegant Wienervals eller Slowfox eller så. Pratar vi om min familj och släkt rör det sig snarare om en Schottis under skrik och skrän och allmänt okontrollerade former. 

1 timme och 51 minuter kvar... 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0