Bryderi

Just nu sitter jag här i min lilla, tråkiga, tysta och händelselösa reception och funderar så det knakar på hur mycket jag är villig att anstränga mig för att få lunch idag.
Har två alternativ.
Antingen tar jag mig ut till restaurangen alldeles bredvid och köper en medioker dagens rätt för hutlöst mycket pengar, eller så traskar jag iväg till ICA, 7 minuters promenad härifrån i regnet och köper min vanliga färdigrätt från Viktväktarna för en betydligt billigare penning. och blir blöt. Inget av det verkar särskillt lockande måste jag säga. Ett tredje alternativ är ju förstås att inte äta nåt alls, men det verkar onödigt dumt. Särskillt som jag då med största sannolikhet kommer bli odrägligt otrevlig resten av dagen. Snäsa åt chefen och så, ingen bra idé, ingen bra idé alls. 

Ett annat bryderi jag har är naturligtvis vädret, vad annars. 
Kommer semestern regna bort? MIn första semester någonsin, ett töcken av väta och ångest?? Det är ju så man vill brista ut u gråt...


 

Kommentarer
Postat av: anna

Viktväktarmat, skämtar du med mig? Du väger ju typ 35 kilo!

2008-07-24 @ 14:56:18
Postat av: Rasmus

Den är typ billigast i frysdisken...

2008-07-24 @ 15:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0