På´t igen!!

Nu har jag minsann slöat till alldeles här, inget nytt skrivet på ett tag och så kan vi väl inte ha det!?

Att hålla sig med en blogg är lite som att träna, man måste hela tiden hålla igång och få in nån slags rutin. Börjar man slarva så sitter man snart där en vacker dag och rullar tummarna istället.
Sen är det ju i och för sig så att man gärna ställer lite för höga krav på sig själv, åtminstone är jag bra på det, och det kan ju om man har otur leda till smärre skrivkramp. Man vill ju inte låta folk läsa alldeles vad som helst, utan det måste ju vara vill klass på det man gör, annars kan det lika gärna vara.

Just den här prestationsångestgrejen är något jag verkligen skulle behöva jobba med egentligen. Det blir ofta så att istället för att göra något som skulle kunna bli dåligt så gör jag inget alls. Låter hellre bli att leverera än levererad nåt halvbra.
Den gamla slagdängan "friskt vågat-hälften vunnet" är alltså ingenting jag lever efter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0