Äntligen fredag

Så där ja, nu var det dags för helg igen. Man skulle ju kunna hoppas på en sista sommarhelg innan hösten kommer över oss, men tittar man ut så inser man att så kommer det naturligtvis inte bli. Det får bli en innehelg, med film, pussel och lite hångel i soffan.
Måste tömma min balkong oxå. Fasaden på huset ska snyggas till och arbetet börjar på måndag. Information om detta har vi såklart fått för länge sen, men jag glömt såklart. Ända tills igår när jag kom hem och byggställningarna hade börjat slå sina lovar runt huset. Eftersom jag i vanliga fall inte brukar ha persiennerna nere ens när jag sover, det blir ju så mörkt o tråkigt då, så var jag istället tvungen att städa och göra snyggt så jag skulle slippa skämmas när jobbarna kikar in.  Och inte kommer jag kunna slänga av mig paltorna så fort jag kommer hem heller, nån nakenchock vill man ju inte ställa till med. Tant Carlsson en trappa upp kanske kör den lite mer avklädda, utmanande varianten, men det får ju stå för henne.

På söndag är det grandios invigning av Öresundskyrkans nya "mässhall", ursäkta ordvitsen, ute på Kirseberg. En hel massa roliga aktiviteter, härliga predikningar, flödande nattvardsvin och en massa annat skoj. Kom dit och var med i gemenskapen!!

Själv skall jag hålla mig låååångt därifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0